Numele Clarei Ilie este o prezență constantă în mass-media românească încă din 2004, mai întâi ca jurnalist al publicațiilor ProSport și Libertatea (secția sport), iar apoi, din 2011, ca agent de PR și publishing pentru personaltăți publice, companii de renume sau centre culturale sau instituții medicale. Într-o industrie a agențiilor de publicitate tot mai competitivă, Clara Ilie reușește să se mențină în top, cea mai bună dovadă în acest sens fiind activitatea intensă a firmelor sale. Mai mult, Clara Ilie și-a extins afacerile și în zona frumuseții, conducând salonul Yofi Hair Academy și firma de distribuire produse profesionale pentru îngrijrea părului, Luiza Essence.
Clara marchează fiecare sfârșit de an prin Gala iClara Media Awards, eveniment ce omagiază valorile din sport, media, afaceri, muzică, film, cultură sau sănătate, și care se bucură de sprijinul unor parteneri importanți. Povestea profesională a Clarei este una diferită, studiile sale de specialitate fiind în muzică și nicidecum în Relații Publice sau în industria frumuseții.



Cum arată o zi din viaţa ta?

Primele ore ale zilei, până în prânz, le petrec la birou, unde coordonez atât activitatea agenției mele de PR, Clara Ilie PR Agency, dar şi a firmei Luiza Essence, care comercializează şi distribuie branduri consacrate și produse profesionale pentru frumuseţea părului. În a doua parte a zilei, am programate întâlniri sau şedinţe. De asemenea, conduc salonul Yofi Hair Academy din zona Pipera, pe care la începutul acestui an l-am extins, acoperind și servicii de estetică facială și corporală.

Care a fost contextul în care ai hotărât să renunţi la a mai activa în muzică, domeniul pentru care te-ai specializat o viaţă întreagă, şi ai ales o cariera în mass-media?
În timpul anilor de studenție, împreună cu Anca Nițu, flautistă și soprana, am format duetul vocal-instrumental „Wisdom Heart”, formulă sub care apăream în fața publicului.Imediat după ce am absolvit Facultatea de Pedagogie Muzicală, am fost profesoară de pian. Doar câteva luni, pentru că am simţit imedit că aceasta nu este vocaţia mea. În schimb, pentru că mereu am fost fascinată de sport dar şi de presă, am reușit să obțin o perioadă de practică în sânul redacţiei ProSport, unde apoi am primit șansa să fiu angajată ca reporter special. Am activat ca jurnalist sportiv până în 2011.

Trecerea de la jurnalist la a conduce o agenție de PR a fost ușoară?
Pentru mine s-a potrivit foarte bine, a fost ca o urmare firească, o evoluție mult așteptată în cariera mea. Simțeam că mă plafonam în presă, ajunsesem la stadiul în care îmi scriam materialele dar nu mai simțeam aceeași plăcere pe care o aveam în primii ani, când îmi vedeam numele scris la începutul sau sfârșitul unui articol. În 2010, lucram încă în presă când am primit propunerea de a mă ocupa de imaginea echipei de baschet Steaua. A fost unul din primele mele proiecte de PR și m-am îndrăgostit de loc de această meserie, mai ales că avea legătură cu sportul.

Ți-ai închipuit vreodată că o să fii proprietara unui salon de frumusețe?
Niciodată! Într-adevăr ca orice fată de la vârsta de 18 ani am început să frecventez saloanele de înfrumusețare dar niciodată nu mi-a trecut prin cap să îmi deschid eu o astfel de afacere. Însă viața este plină de surprize, prin intermediul partenerului meu de viață am descoperit această industrie a frumuseții și prin cunoștințele de PR și marketing pe care le aveam, am pus umărul la promovarea și transformarea lor în brand.

Care este profilul clientelei salonului tău?

În primul rând, fiindcă suntem situați în zona Pipera, ne adresăm marilor corporații pentru care am lansat pachete speciale de produse ;i servicii. De asemenea, clienții noștri provin din cadrul proiectelor rezidențiale aflate în zona Pipera-Băneasa, chiar noi fiind locuitorii unui astfel de proiect privat. Și nu în ultimul rând, clienții noștri sunt cei care utilizează produsele noastre profesionale de îngrijire a părului, de atâția ani.

LĂSAȚI UN MESAJ