Hidro1-VS

Înotul este un sport care solicită întreg organismul şi lucrează toate grupele de muşchi şi de aceea ajută foarte mult la menţinerea dar şi recăpătarea sănătăţii. Ramură derivată din înot, hidrokinetoterapia sau gimnastica în apă este o metodă de recuperare la îndemâna oricui, care se practică din cele mai vechi timpuri, însăşi Hipocrate, părintele medicinei, prescriind îmbăierea şi consumul de ape minerale pentru efecte terapeutice demonstrate. Despre beneficiile aceste metode, care până la urmă este tot un sport, am stat de vorbă cu George Neagu, de la Clinica de Recuperare Medicală Hipocrat, care a explicat în detaliu avantajele acestei metode.

Cine poate apela la hidrokinetoterapie?

În mod normal, oricine vrea şi poate să facă sport. Atât sportivii care au avut probleme medicale, cât şi oamenii de rând, care vor să se întreţină fizic, persoanele cu probleme de greutate, dar şi copiii, care se iniţiază în înot. Hidrokinetoterapia este şi baza recuperării medicale şi principala formă de refacere a funcţiilor diminuate de boli sau traumatisme.

La ce ajută ea?

Asigură tonifierea musculară şi menţinerea posturii corecte. În apă nu se solicită articulaţiile şi exerciţiile se efectuează mai uşor ţinând cont că acolo corpul este mai uşor cu 8,8 la sută. De aceea, persoanele care nu pot face anumite exerciţii pe uscat, le pot executa în apă.

Pentru sportivi e o recuperare mai eficientă?
Rupturile de ligamente, rupturile musculare şi alte accidentări necesită o perioadă de recuperare. Care se poate efectua şi prin hidrokinetoterapie. Corpul uman pierde 1 la sută din capacitatea muşchilor într-o zi de pauză şi cum anumite accidentări necesită o imobilizare, revenirea la normal se poate face mai uşor în apă. Multipla campioana olimpică Viorica Susanu apelează la hidrokinetoterapie pentru a se recupera după 20 de ani petrecuți în barcă.

Hidro2-VS

Când durează o şedinţă şi care e perioada optimă de tratament?
Deşi aparent sunt uşoare, şedinţele de hidrokinetoterapie sunt destul de solicitante. Se lucrează în jur de 45-50 de minute, timp de zece zile la rând şi apoi câte trei şedinţe pe săptămână. Acum depinde şi de afecţiune, dar în general, cam aceasta este reţeta. Există variante de lucru individual, dar şi pe grupe. Lucrăm şi cu gantere de burete, dar şi cu alte accesorii.

E şi o metodă recomandată copiilor?
Absolut. Sunt foarte mulţi copii care fac scolioză sau altceva din cauza poziţiei vicioase de stat pe scaun. Înotul şi terapia în apă ajută la păstrarea unei ţinute corecte. Foşti sportivi, care suferă de pe urma antrenamenteleor făcute de-a lungul carierei au în hidrokinetoterapie o variantă de îmbunătăţire a tonusului muscular şi ameliorare destul de rapidă a durerilor. Se acoperă o gamă largă de probleme şi e destul de uşor de făcut deoarece în fond e vorba despre sport în apă..

LĂSAȚI UN MESAJ