Fondat de designerii Ionuţ Glăvan şi George Ştefănescu, Mineli Boutique şi-a creat în timp renumele unui brand de succes în domeniul producţiei de încălţăminte, ajungând treptat să devină numărul 1 în topul preferinţelor vedetelor din România.
Este un proiect început în 2008, dar are o experientă în spate de aproape 20 de ani în crearea de încăltăminte. Brandul este una dintre acele mărci ajunse la maturitate odată cu participarea la diferite festivaluri de modă interne si internationale, printre care Bucharest Fashion Week, Sibiu Fashion Days, Dubai Fashion Week, India Fashion Week.
Ionuț Glăvan a acceptat să povestească într-un interviu acordat ziarului Click despre cariera sa și povestea de succes a brandului de încălțăminte Mineli Boutique.

De unde pasiunea pentru pantofi? Este moştenire de familie?
A apărut la începutul anilor 90, când tot mai mulţi oameni au început să aibă iniţiative private, şi mama mea şi-a făcut curaj şi a investit în deschiderea unui magazin de încălţăminte, ce ulterior s-a transformat într-un lanţ de 10 magazine. Din 1991, de când aveam 11 ani şi mai târziu toată adolescenţa mea, mi-am petrecut aproape toate week-end-urile ajutând la desfăşurarea activităţii în magazinele noastre. În vacanţe, petreceam şi mai mult timp, pentru că începuse să îmi placă deşi în acelaşi timp făceam şi fotbal de performanţă. Am jucat pentru Sportul Studenţesc şi pentru FC Naţional şi am ajuns şi la echipa de tineret a clubului. La 18 ani, aveam deja un venit stabil din munca mea în cadrul magazinelor familiei, lucru ce nu îl puteam spune că se întâmpla şi din fotbal, unde mă antrenam zilnic câteva ore. Aşa că am hotărât să studiez finanţele şi marketingul la Academia de Studii Economice, să mă dedic afacerii cu încălţăminte şi să renunţ la fotbal.


De câţi ani activezi în industria încălţăminţii?

În 2006, o dată cu intrarea României în Uniunea Europeană, am hotărât să mă ocup de producţia pantofilor şi nu doar de comericializarea lor. Astfel, din acel an m-am asociat cu George Ştefănescu, care avea la fel ca şi mine pasiunea pentru încălţăminte, şi am deschis o mică fabrică, mama mea rămânând în continuare cu magazinele multibrand deschide de ea de-a lungul anilor. Sunt 11 ani de când eu şi asociatul meu, George, facem echipă foarte bună. Absolut tot ce ţine de afacerea noastră facem împreună, luăm decizii în comun, atât la design, producţie sau marketing. El preferă să stea în umbră, dar este la fel de activ ca şi mine. Zilnic, muncim cot la cot de dimineaţă până seara pentru bunul mers al magazinelor şi al fabricii, unde avem în prezent peste 50 de angajaţi şi urmează să mai angajăm oameni. Activez deci de 25 de ani în acest domeniu.

Care sunt cele mai mari satisfacţii în meseria de designer de pantofi?
Să descopăr în viaţa de zi cu zi creaţiile noastre purtate de clientele noastre. Şi când sunt la volan, îmi sar în ochi doamnele şi domnişoarele ce poartă încălţări produse de noi.

Unde vă găsiţi inspiraţia?
În orice. Urmărim toate trendurile ce se lansează în afară, şi care, în parenteză, la noi ajung mai greu. Noi întotdeauna promovăm un trend ce la noi devine la modă abia după 6 luni. Aşa ni s-a întâmplat de exemplu când am creat încălţări sport cu zepă inspirate de trendul lansat de Isabel Marant. Primele 6 luni nu am vândut nimic din ele, iar apoi după ce a ajuns moda şi la noi în ţară, au explodat vânzările. De altfel, furnizorii noştri de materiale sunt şi ai celor de la Isabel Marant, Gucci, Casadei, Stella McCartney.


Câte colecţii aţi lansat până acum?

Sincer nu am cuantificat. Din 2008 cu brandul Mineli am lansat cam 4 colectii pe an. Sa spunem peste 30 de colecții sub brandul Mineli. Mineli este numele unei persoane drage nouă şi se scrie cu un singur L, foarte mulţi oameni având impresia că numele nostru este la fel ca al artistei Liza Minelli.

Câteva personalităţi publice care poartă modelele lansate de voi?
Sunt foarte multe personalităţi publice care ne poartă produsele. Pot să le amintesc pe Inna, Loredana Groza, Nicoleta Nuca, Antonia, Adelina Pestriţu, Ilinca Vandici, Raluca Bădulescu, Ioana Maria Moldovan, Diana Dumitrescu, Alina Ceuşan, Sânziana Negru, Carmen Grebenişan, etc

Colecţiile voastre se adresează în special tinerelor sau tuturor femeilor?
Se adresează celor ce vor să fie în trend, celor care apreciază moda.

Tu şi desenezi sau ai putea face un produs cap-coadă?
În special, desenez iar prin desen îmi imaginez cum o să arate produsul finit. Sunt multe etape până iese produsul finit şi nu pot să îl fac cap coadă, dar bineînţeles intervin unde este cazul. Cunoştinţe despre etapele construirii pantofului, am, cu siguranţă.

În ce ţări şi oraşe pot fi cumpărate încălţările produse de voi?
În majoritatea oraşelor din România, în Spania la Barcelona, Madrid, Alicante şi Valencia, în Italia, la Torino, Milano, Bologna, dar şi în Anglia, Malta, Germania.

Care e funcţia şi rolul tău în cadrul Mineli?
Sunt CEO şi designer în cadrul Mineli.


Ne poţi spune câteva lucruri despre familia ta? De când eşti căsătorit, câţi copii ai, ce vârste au?

Familia mea este foarte importantă pentru mine şi îi ţin departe de agitaţia din showbiz sau alergătura de la fabrică. Împreună cu soţia mea avem 3 copii mici, cu vârste între 1 şi 5 ani. Şi soţiei mele îi fac în mare parte pantofii.

Tu de unde îţi cumperi pantofi?
Am câteva branduri care îmi plac dar mi-am făcut inclusiv şi eu câteva perechi. Prefer pantofii sport iar pentru 2017 am pregătit o nouă linie de încălţăminte, adresată bărbaţilor. De obicei, când plec în Italia pentru a comanda materiale de producţie, cumpăr încălţările pentru mine.

În afară de acest business, cu ce te mai ocupi?
Tot in domeniul incaltamintei mai am si un alt business.

Ce pasiuni ai?
Îmi place să schiez, îmi plac călătoriile şi iubesc în continuare fotbalul. Echipa mea preferată rămâne Rapidul.

LĂSAȚI UN MESAJ