Ionuț Glăvan, nume consacrat în industria modei pentru aportul pe care l-a adus în designul autohton de încălțăminte, are o relație specială cu shoppingul. Designerul privește acest fenomen în primul rând ca antreprenor, iar apoi sub forma unui client exigent, ce ar putea cu ușurință să îi invețe și pe alții cum să facă corect cumpărături. Ionuț Glăvan este omul care a transformat pasiunea pentru modă într-o afacere de succes: fabrica de încălțăminte și accesorii Mineli Boutique și o rețea națională de magazine.

”Pentru mine, shopping-ul înseamnă o gură de aer, o metodă inedită de relaxare și de eliberare din stresul cotidian. Apuc să merg la cumpărături în puținele portițe de timp liber pe care le mai prind. Având un program foarte alert și solicitant, în ultimul timp am făcut mai mult shopping online”, a declarat Ionuț Glăvan pentru revista Stop to Shop. El recomandă însă celor care cumpără online să fie foarte atenți la magazinele virtuale. ”Sunt multe firme care prezintă în mediul virtual imagini wow cu produse de îmbrăcăminte, dar realitatea este alta. Sunt haine și încălțări contrafăcute vândute la preț de brand. Trebuie cercetată bine compania respectivă, istoricul său și opiniile celorlalți clienți”, ne recomandă Ionuț Glăvan.
Italia este țara de unde Ionuț Glăvan își achiziționează cele mai multe obiecte de îmbrăcăminte. ”Merg foarte des în Peninsulă, în medie cam de 6 ori pe an, pentru că vizitez târgurile importante de modă și merg în fabricile italiene pentru aprovizionare cu materiale pentru producțiile noastre. Cam de fiecare dată, dau o raită și prin magazine, iar în unele ocazii îmi rezerv chiar jumătate de zi pentru shopping. Și Germania era o destinație de shopping pe lista mea în perioada când aveam un prieten ce locuia acolo”, spune Ionuț Glăvan.
Marile case de modă Gucci și Dolce Gabanna sunt printre favoritele designerului Ionuț Glăvan. ”Este o adevărată plăcere să faci shopping în magazinele unor branduri atât de mari, unde design-ul interior este dus la nivel de artă. M-am atașat foarte mult de magazinul de lux Rivaage din Dubai, unde clienții puteau cumpăra și produsele noastre de încălțăminte, Mineli Boutique. Un magazin superb, cu un mobilier cu mult stil gândit în jurul unui palmier ce crește în interiorul locației”, spune Ionuț Glăvan care își amintește că primele sale achiziții vestimentare au fost la vârsta de 11 ani: o pereche de încălțări sport de la Nike și un trening de la Adidas. În 1991, când avea 11 ani şi mai târziu toată adolescenţa sa, și-a petrecut aproape toate week-end-urile ajutând la desfăşurarea activităţii în magazinele deschise de familia sa. De-a lungul anilor, Ionuț a cumpărat încălțăminte de la branduri cunoscute pentru a studia calitatea, modul de lucru și fiecare cusătură. Cea mai scumpă pereche de încălțări cumpărată de Ionuț a fost dintr-o colecție lansată de Alexander McQueen și a costat peste 500 de euro. ”Văd diferit o pereche de încălțări, față de un client obișnuit.

Brandurile mele favorite în încălțăminte sunt Alexander McQueen și Valentino
”Noi urmărim toate trendurile ce se lansează în afară, şi care, în parenteză, la noi ajung mai greu. Noi întotdeauna promovăm un trend ce la noi devine la modă abia după 6 luni. Aşa ni s-a întâmplat de exemplu când am creat încălţări sport cu zepă inspirate de trendul lansat de Isabel Marant. Primele 6 luni nu am vândut nimic din ele, iar apoi după ce a ajuns moda şi la noi în ţară, au explodat vânzările. De altfel, furnizorii noştri de materiale sunt şi ai celor de la Isabel Marant, Gucci, Casadei, Stella McCartney.

LĂSAȚI UN MESAJ