„Să fii cel mai bun sau deloc!” Acesta este deviza Daimler după care omul de afaceri sas Juergen Schunn s-a ghidat mereu în viaţă. La începutul anilor 90, când românii făceau trecerea de la comunism la capitalim, într-un ritm haotic, presarat de corupţie, şomaj şi jocurile piramidale tip Caritas, Juergen Schunn a avut curajul să investească şi să pună bazele unei companii în industria auto, devenită azi una din cele mai importante din ţară, creând astfel posibilitatea a sute de locuri de muncă şi evoluţia pieţei româneşti de afaceri.
În 1982, la vârsta de 21 de ani, Juergen Schunn părăsea România, conștient că sub un regim comunist nu se poate realiza profesional la nivelul la care visa. Şi totuşi, nu a putut sta departe de ţara sa natală, întorcându-se 11 ani mai târziu, o dată cu eliberarea ţării de regimul ceauşist.
Astfel, a deschis primele afaceri în vestul ţării şi a pus bazele companiei ce îi poartă numele şi care are sucursale în Westendorf (Germania), Arad, Deva, Sibiu și Suceava, reprezentând a treia entitate Mercedes-Benz din România din punctul de vedere al volumului de vânzări.

juergen-schunn

Întrebat cât de grea a fost construirea unei echipe cu care să pornească la drum în 1993 și dacă structura a rămas aceeași timp de peste două decenii, Juergen Schunn explică: „Fiecare început este foarte greu însă dacă pornești la drum cu oameni responsabili, devotați și capabili, există toate șansele de reușită. Rezultatele vin după muncă susținută continuu și neîncetată perseverență. Cel mai de nădejde om în firma noastră, de la începuturile ei, este doamna Elena Kovacs, manager general”, spune Juergen Schunn, care a reuşit să ridice afacerea sa pe modelul valorilor germane. „Compania noastră este construită pe temelii solide germane, cu principii şi valori nemțești, pe baza aceleiaşi educaţii pe care eu am primit-o de la părinţii şi de la bunicii mei. Sunt principii şi valori în care noi credem şi pe care le-am implementat în compania noastră pentru că totul este gândit pentru viitor, la bază stând dezvoltarea armonioasă a grupului nostru. Copiii noştri sunt implicaţi ca şi noi, trup şi suflet, în acest proiect, ei crescând o dată cu afacerea şi constituind viitorul companiei.Nimic în viaţă nu este uşor- Eu aloc şi acum toată ziua afacerilor mele şi caut mereu piste de dezvoltare sau soluţii de reorientare pe piaţă. Pe scurt, suntem o afacere de familie ce în timp a devenit tot mai puternică. Anul trecut, am reuşit să trecem pragul de 29 milioane de euro ca cifră de afaceri. Ne putem mândri cu performanţa de a ne situa în topul firmelor mijlocii din domeniul nostru de activitate”, arată Juergen Schunn.

LĂSAȚI UN MESAJ