154580_552587468218285_5332670088427334951_n

 

Antrenorul Mircea Purcaru de la centrele de natație Aqua Sport continuă serialul despre abordarea corectă a înotului în rândul celor mici.

„Dacă săptămâna trecută am vorbit despre importanța cantității somnului, astăzi o să vă prezint ce puteți face pentru ca somnul copilului dumneavostră sa fie unul de calitate.

În ultima vreme tot mai mulți părinți se plâng de oboseala copiilor. Pe lângă faptul că somnul nu este suficient și calitatea somnului are de multe ori de suferit, pentru că se fac mici greșeli care, dacă ar fi evitate, s-ar îmbunătăți mult performanțele copiilor pe toate planurile.

Un prim pas care trebuie făcut este de a stabili niște reguli de somn. Dacă mersul la școală, temele și multe alte activități nu sunt opționale, tot la fel trebuie să se întample și cu somnul. Trebuie stabilite niște reguli fixe, care să fie respectate zilnic (inclusiv in weekend). O primă regula este ora de somn. Cum antrenamentul, școala, serviciul încep la ore fixe, așa trebuie să se întample si cu mersul la culcare. Trebuie stabilită o ora care să se respecte, fără excepții, zilnic. Este bine ca mersul la culcare să se desfășoare sub forma unui ritual, care să se respecte și care să îl introducă pe copil deja în starea necesară pentru a adormi cât mai repede (spălatul pe dinți, cititul a cateva rânduri, rugaciunea de seara, o muzică relaxantă, etc.). Un alt lucru care trebuie respectat, este faptul că dormitorul este locul în care dormim. Astfel, orice element care nu este strict necesar în dormitor, trebuie eliminat. Cele mai bune exemple sunt aparatele electronice care trebuie eliminate neapărat din dormitoare. S-au făcut numeroase studii care au arătat că simpla prezență a unui televizor în camera, deși nu este folosit înainte de culcare, reduce somnul celor din dormitoare cu aproximativ jumătate de oră. Pe lângă televizor, și telefonul mobil/tableta sau calculatorul au un efect la fel de nociv.

Uitatul la televizor sau jucatul pe calculator este strict interzis celor care vor să aibă un somn odihitor. Cei care nu folosesc nici un fel de tehnologie înainte de ora de culcare, dorm în medie cu 0.8 ore mai mult. Alte rezultate interesante ale unor studii în domeniu au arătat că dacă într-o familie, ambii părinți respectă regulile de somn, și copilul va avea un somn mai liniștit.

Pentru un somn calitativ mai este nevoie și de un mediu ambiant care să îți inducă starea de somn. Astfel, camera trebuie aerisită înainte de culcare, temperatura nu trebuie să fie ridicată (în jurul valorii de 20, 21 de grade), în dormitor nu trebuie să existe surse de lumină (diverse beculețe), iar în cazul în care de afară pătrunde prea multă lumină în camera, aceasta trebuie împiedicată prin folosirea draperiilor.

Astfel, eliberând dormitorul de orice sursă de distragere de la somn (telefoane, televizor, etc.), asigurând un mediu ambiant corespunzător și stabilind niște reguli clare privind ora și obiceiurile de dinainte de a merge la culcare veți reuși să le creați copiilor premizele unui somn reușit și astfel vor reuși să fie mai activi și să se concentreze mult mai bine la școală”, spune Mircea Purcaru.

LĂSAȚI UN MESAJ